Fra måltidskasser til læringskasser

En idé opstår

Ideen til læringskasser fik jeg en dag, da jeg stod jeg ved mit køkkenbord og åbnede en måltidskasse. I min familie får vi hver uge en måltidskasse leveret lige til døren, fyldt med lækre retter, med alt hvad vi skal bruge. I kassen er der er opskrifter udviklet af mennesker med passion og faglighed omkring et sundt og nærende måltid. Jeg synes det både er en luksus og en kæmpe hjælp i min familie, at alt hvad vi skal bruge er med i måltidskassen.

I det øjeblik opstod idéen til at udvikle læringskasser med masser af spil og aktiviteter, der gør det sjovt at lære. I mit job som lærer og pædagog, har jeg brugt mange timer på at printe, klippe og laminere – og det er jo faktisk lidt fjollet at bruge så meget tid på det, hvis man kan købe læringsspil, der tager udgangspunkt i skolens fælles mål, og som samtidig gør det sjovt at lære.

TANKER OG UDVIKLING

Jeg forestillede mig en fysisk kasse fyldt med spil med sjove, farverige materialer og en overskuelig vejledning med idéer til spil og lege. En Kasse indeholdende alt hvad man skal bruge, og ikke først skal ud og skaffe og finde osv. Jeg forestillede mig spil der både kunne bruges i skolen og i SFO men også spil der kunne bruges af børn og forældre, så de kan være SAMMEN om legende læring på en sjov måde. Fra det øjeblik, var der ingen vej tilbage. Ideen havde fået fat i mig og skulle føres ud i livet. Et langt sejt, hårdt og super sjovt arbejde tog sin spæde start. Min egen idérige familie blev hurtigt involveret, og bidrog med både sparring og gode råd.

KOMPETENTE UDVIKLERE

Første skridt på vejen var at finde nogle andre ”voksne”, der selv havde en legende og sjov tilgang til læring som ville være med til at udvikle læringsspil. Holdet blev sat og leg og spil fundet frem. I Bedst-Sammen teamet brugte vi timer på at udvikle, afprøve og lege. Vi hoppede på talbaner, kravlede på bogstaver og øvede tabeller med ballonbattle. De bedste idéer og de sjoveste lege blev udvalgt, klar til at blive designet, trykt og pakket.

EGEN LÆRINGSPROCES

Jeg måtte som iværksætter en tur på skolebænken. Her lærte jeg ord som: Betalings gateway, forsendelseskonto, kundetyper, medlemsfordele og backend. Ord og begreber der lå milevidt fra mit pædagogiske fagsprog. Derudover kaldte min idé om udvikling af spil på viden om miljørigtigt tryk, forsendelsesaftaler og leveringsmetoder.

STATUS

I takt med at jeg selv befandt mig på en meget stejl læringskurve, så voksede Bedst-Sammen teamet og i dag, er det allerstærkeste hold sat. Et hold, der har støttet mig hele vejen igennem og troet på projektet. Jeg er pivstolt over, at vi i dag er et Bedst-Sammen team, der kan levere helt konkrete lege og spil og viden til lærere og pædagoger og forældre. Vi har masser af idéer på tegnebrættet, og de vil blive udgivet hen ad vejen.

En ting er sikker. Med spil og aktiviteter fra Bedst-Sammen, kan I SAMMEN hoppe på talbaner, modellerer bogstaver, og lege med biler i faldskærme – for det skal være sjovt at lære.
Scroll til toppen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tusind tak fordi du har valgt at følge Bedst-Sammen.
Vælg gerne i boksen om du vil modtage som lærer og pædagog eller som forældre.

Ring til Alice Darville på:

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.